Monday, December 3, 2007

သပၸံဆရာေတြ၏ အေတြ႔လိုပင္ ယံုသင့္ပါသည္

ျဗဟၼာဆိုတာ ကာမဂုဏ္ကို တပ္မက္မူ႕ ကာမေရာဂကင္းတယ္ ကမာၻနဲ႔ခ်ီၿပီး အသက္ရွည္တယ္ လူေတြ နတ္ေတြဆိုတဲ့ ကာမဘံုသား သတၲ၀ါေတြကေတာ့ အသက္တိုတယ္ မၾကာခဏေသေသသြားတတ္ၾက တယ္ လူဆိုရင္ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ ကာလတုန္းက ပံုမွန္အႏူစ္တစ္ရာ သက္တန္းရွိတယ္ အႏူစ္တစ္ ရာမျပည့္ခင္ ေသတဲ့သူလဲရွိတယ္ အႏူစ္တစ္ရာက ေက်ာ္လြန္ၿပီး တစ္ရာ့ေလးငါးေျခာက္ဆယ္အထိ အ သက္ရွည္သူလည္းရွိခဲ့တယ္ အဲဒီထက္ေရွးၾကတဲ့ ေခတ္ေတြတုန္းကေတာ့ အသက္ႏူစ္ရာသံုးရာ စသည္ ပိုၿပီးအသက္ရွည္ခဲ့တာ ရွိခဲ့ေၾကာင္းကို က်မ္းဂန္မ်ားမွာ ျပဆိုထားတာရွိခဲ့ပါတယ္ ဒါေပမဲ့လူ႕ေလာကအ သက္ဆိုတာ တယ္မရွည္လွပါဘူး အထက္နတ္ျပည္ေလာကေတြမွာ နတ္ေတြကလူ႔ထက္ မ်ားစြာသာလြန္ ၿပီးအသက္ရွည္ၾကပါတယ္ အဲဒါကိုသာမန္လူေတြက မသိၾကပါဘူး သိေတာ္မူၾကတဲ့ ဘုရား ရဟႏၱာအရွင္ ျမတ္ေတြက ေဟာၾကားထားတဲ့အတိုင္း မွတ္ယူၾကရတယ္ ။ ဥပမာအားျဖင့္ ယခုေခတ္မွာ သိပၸံပညာေတြက တိုးတက္ေနတယ္ သိပၸံပညာတိုးတက္ေနတဲ့ ပုဂြိဳလ္ေတြ က ကမၻာေလာကအေၾကာင္းကို အမ်ဳိးမ်ဳိးစူးစမ္း စမ္းသပ္ေနၾကတယ္ အျခားလူေတြကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ မေတြ႔သိရေပမဲ့ သိပၸံပညာရွင္ေတြက စမ္းသပ္ထားတဲ့အခ်က္ေတြကို သူတို႔ေျပာျပထားတဲ့အတိုင္းပင္ မွတ္ ရတယ္ ေနအစရွိေသာၿဂိဳဟ္ေတြ၏ အတိုင္းအထြာပမာဏေတြ ကမၻာေျမႀကီး၏ အတိုင္းအထြာပမာဏေတြ ေနႏွင့္အကြာအေ၀း ပမာဏေတြ အဲဒီၿဂိဳဟ္အားလံုးလည္ေနပံုေတြ အျခားေနစၾက၀ဠာေတြ ဒီလိုဟာေတြကို သိပၸံပညာရွင္ေတြက သူတို႔နည္းျဖင့္ တြက္ခ်က္တိုင္းတာၿပီး ျပထားၾကတယ္ အဲဒါေတြကို ကိုယ္တိုင္မေတြ႔မ သိရေပမဲ့ သူတို႔ေျပာတဲ့အတိုင္းပဲ အမ်ားကယံုၾကည္ သိမွတ္ေနၾကတယ္ ဘာေၾကာင့္ဒီလို ယံုၾကည္ရသလဲ ဆိုေတာ့ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္က သူတို႔လိုမသိရေပမဲ့ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ဆင္ခ်င္ဥာဏ္ရွိတဲ့အတြက္ ဟုတ္ေပလိမ့္ မယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကရတာပါပဲ ။ အဲဒီလိုပါပဲ ဗုဒြ့ျမတ္စြာဘုရားက ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ သိျမင္ၿပီးမွ ေဟာထားတဲ့ နတ္ျဗဟၼာအေၾကာင္းေတြကိုလည္း ဘုရားေဟာေတာ္မူတဲ့အတိုင္း ယံုၾကည္သင့္တာပါပဲ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္တိုင္ကမသိႏိူင္ေပမဲ့ သင့္ ေတာ္တဲ့ဆင္ခ်င္ဥာဏ္ျဖင့္ ယံုၾကည္ထိုက္တဲ့အတြက္ ေဟာေတာ္မူတဲ့အတိုင္း ဟုတ္ေပလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ ၾကရတာပါပဲ ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ၿပီးသိခ်င္ရင္ေတာ့ သိႏိူင္ေအာင္လည္း အားထုပ္နည္းေတြ ရွိေနပါတယ္ အဲဒီနည္း ေတြျဖင့္ စ်ာန္အဘိညာဥ္ေတြကိုရေအာင္ အားထုတ္လို႔ျပည့္စံုရင္ အဘိညာဥ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ပင္ သိျမင္ႏိူင္ပါ တယ္ အဲဒီလိုသိႏိူင္တဲ့နည္းေတြ ရွိပါလွ်က္နဲ႔ အဲဒါေတြကို အားမထုတ္ဘဲ ကိုယ္ကမသိတာနဲ႔ မယံုဘူးဆိုရင္ အဲဒါကေတာ့ ေနရာမၾကဘူး ။

No comments: